BEST AUTO  Centrum Motoryzacji
(samochody osobowe i dostawcze)

tel./fax  22- 723-80-79     tel.  48- 602-709-692

 

 

SPRZEDAŻ, MONTAŻ i SERWIS
SAMOCHODOWYCH INSTALACJI GAZOWYCH

specjalizacja -  instalacje gazowe 4-tej i 5-tej generacji
(wtrysk sekwencyjny gazu lotnego oraz bezpośredni wtrysk gazu ciekłego)

Dobieramy optymalną instalację do każdej marki i  do każdego modelu auta,
zapewniamy profesjonalny montaż autogazu

Preferujemy producentów:  BRC, KME
D.T. Gas System, Lovato, LandiRenzo, Autronic, Tartarini, Elpigaz, Zavoli, Emmegas


Na instalacje gazowe z systemem sekwencyjnego wtrysku paliwa zamontowane w naszej firmie udzielamy 12 miesięcznej gwarancji.

Montaż instalacji gazowej w samochodzie fabrycznie nowym nie powoduje utraty gwarancji na silnik i jego podzespoły mechaniczne (cała jednostka napędowa).

sekwencyjny wtrysk paliwa LPG

System Sekwencyjnego Wtrysku Paliwa Gazowego

Wtrysk sekwencyjny to najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie zasilania paliwami gazowymi przyjęte przez producentów pojazdów samochodowych.
      Jest ono zarazem najprostsze i gwarantuje najlepsze rezultaty z  punktu widzenia właściwości użytkowych pojazdu (zużycie paliwa oraz poziom emisji toksycznych składników spalin).

Polecane Państwu i montowane przez nas systemy sekwencyjnego wtrysku paliwa są w pełni zgodne z obowiązującym standardem OBD (On Board Diagnostic). Standard ten wymaga ciągłej kontroli wszystkich elementów składowych systemów zasilania przygotowujących mieszankę i informuje użytkownika pojazdu o sytuacji zagrażającej przekroczeniem dopuszczalnego poziomu emisji toksycznych składników spalin.
      Układy alternatywnego zasilania paliwem gazowym posiadają funkcję kontrolną, które zapewnia w każdej sytuacji awaryjnej (sygnalizowanej dźwiękowo)  zmianę paliwa zasilającego na bazowe.

Powyżej przykładowy schemat Systemu Sekwencyjnego Wtrysku Paliwa LPG,
poniżej praktyczne uwagi o jego działaniu

System  zapewnia wtrysk paliwa LPG w stanie ciekłym bezpośrednio do kolektora ssącego. Wtrysk ciekłego gazu odbywa się za pomocą zespołu wtryskiwaczy bezpośrednio do poszczególnych cylindrów. Praca wtryskiwaczy jest regulowana mechanizmem rozrządu pojazdu i nie wymaga dodatkowej centralki elektronicznej.

Ciśnienie paliwa LPG w instalacji utrzymywane jest za pomocą pompy paliwowej zamontowanej w zbiorniku LPG. Pompa zapewnia ciśnienie około 4 bary większe niż aktualne ciśnienie w zbiorniku. Pompa paliwa LPG zasila w sposób ciągły szynę wtryskiwaczy za pomocą dwóch linii, z których jedna jest zasilająca (regulująca wydajność), a druga odbiera nadmiar paliwa do zbiornika, podobnie jak przy zasilaniu benzyną.

Tak więc pojazd posiada dwa równoległe systemy zasilania paliwem: gazem i benzyną, którymi steruje jedno Elektroniczne Urządzenie Sterujące, zmieniające zasilanie z benzyny na gaz i odwrotnie. Zmiana zasilania następuje automatycznie 55 sekund po uruchomieniu silnika lub może być dokonywana przez kierowcę. Automatyczna zmiana z zasilania gazowego na benzynę, następuje również wtedy, gdy poziom paliwa LPG spada poniżej minimum pozwalającego na prawidłowe funkcjonowanie pompy paliwowej. Wartość minimalna jest stała dla różnych zbiorników i wynosi około 2 litry gazu.

Poziom paliwa wskazuje zazwyczaj 6 świecących diod (cztery zielone pokazują poziom gazu, jedna czerwona jest wskaźnikiem rezerwy i jedna pomarańczowa wskazuje rodzaj paliwa zasilającego silnik (benzyna lub gaz).

Tankowanie gazu jest możliwe tylko wtedy, gdy zbiornik LPG wypełniony jest nie więcej niż w 80%.

reduktor CNG

System Sekwencyjnego Wtrysku Gazu Ziemnego -
elementy składowe

1. Reduktor CNG

Parownik - regulator ciśnienia stanowią rozwiązanie dwustopniowe. Ciśnienie gazu wydatkowanego jest, w każdych warunkach pracy silnika, wyższe o 200 kPa od ciśnienia w korektorze ssącym.

2. Elektroniczne Urządzenie Sterujące

Przetwarza ono sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi na  sygnały dla wtryskiwaczy gazowych i optymalizuje dawkę paliwa gazowego uwzględniając zmienne warunki eksploatacyjne.

     Urządzenie jest wyposażone w system kontrolny zapewniający zgodność ze standardem OBD.

manometr różnicowy

3. Manometr różnicowy

Zapewnia ciągłą informację o regulowanej przez Reduktor (1) różnicy ciśnień i przesyła ją do Elektronicznego Urządzenia Sterującego (2).

wtryskiwacze paliwa gazowego

4. Wtryskiwacze

Zespół wtryskiwaczy mieszanki paliwowej skonstruowano tak, aby m.in. zapewniał cichą pracę całego systemu.


Lokalizacja warsztatów BEST ACM

05-816 Michałowice, ul. Rumuńska 31
50m od ul. Jesionowej  (w pobliżu kolejki WKD)

czynne:  pn-pt  8-16

Współrzędne GPS:  N 52,176°  E 20,880°


Michałowice i okolice   
w promieniu 10km od nas są:
Brwinów   Grodzisk Mazowiecki   Janki   Komorów   Milanówek
Nadarzyn   Ożarów   Piastów   Pruszków   Raszyn
Reguły   Podkowa Leśna   Warszawa Ursus Okęcie


Zapraszamy też do naszego serwisu - mechanika, blacharstwo i lakiernictwo