lokalizacja

AUTORYZOWANA STACJA OBSŁUGI
samochodów marki HONDA
naprawy blacharko-lakiernicze

AUTOWEST  Sp.j.   Paszkiewicz i Borowski
01-103 Warszawa (Wola, Centrum),  ul. Redutowa 10

system recyrkulacji spalin
Prezentacja Autowest
    (z roku 2013)
silnik i-DTEC wykonany w technologii EARTH DREAMS.

Foto po lewej:
system recyrkulacji spalin silnika diesla zamontowanego w Hondzie Civic.
pojemność silnika 1,6 litra,
moc 120 KM,
moment obrotowy 300 Nm

 Firma Autowest prezentuje Hondę Civic  (rocznik 2013)  i jej nowy silnik turbodiesel 

   Honda Civic to samochód wyposażony w nowy silnik diesla, którego maksymalna moc wynosi 120KM, a określone przez producenta zużycie paliwa (średnio w cyklu EU)  to 3,6litra / 100km

   Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondę serii „Earth Dreams Technology”, której ideą jest to, żeby oprócz uzyskania dobrych parametrów ekologicznych zaoferować kierowcom jak najwięcej radości z jazdy poprzez zachowanie dynamicznych osiągów silników o znacznie większych pojemnościach. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy dwutlenku węgla na kilometr oferując przy tym niski poziom spalania oleju napędowego i ponadprzeciętne osiągi.

   Wprowadzając dopiero teraz 1,6-litrowego turbodiesla, Honda mocno spóźniła się, bo najwięksi konkurenci mają podobne jednostki od dawna. Przewagą Japończyków jest jednak technologiczne zaawansowanie oraz charakterystyka nowego diesla. Jest sporo lżejszy i odznacza się mniejszymi oporami wewnętrznymi, a to powinno przełożyć się na większą trwałość i na pewno daje lepsze prowadzenie w zakrętach. Ma duży zapas mocy, jest dynamiczny ma niezłą elastyczność, dzięki czemu jazda sprawia dużo przyjemności, a wyprzedzanie wolniejszych aut jest czystą formalnością. Nowy silnik Hondy jest też bardziej „eko” tzn. jest bardziej ekologiczny i bardziej ekonomiczny, co zmniejsza ilość wizyt na stacjach benzynowych. Jego parametry i zastosowane rozwiązania techniczne przewyższają wszystkie dotychczasowe standardy.

   Silnik 1.6 litra i-DTEC został zaprojektowany przez Hondę specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających „czystych” jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel jest produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM) wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu. Ma stać się ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży samochodów marki Honda. Linia produkcyjna silników w HUM może wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie i będzie wykorzystywana do produkcji jednostki 1.6 litra i-DTEC, jak i silnika 2.2 litra i-DTEC.

 INFORMACJE NA TEMAT SILNIKA nowej Hondy Civic 1,6 litra i-DTEC : 

wysokoprężny silnik Hondy i-DTEC     Najlżejszy silnik Diesla w klasie. 

   Kluczem do sukcesu nowego silnika jest jego niska waga. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów względem jednostki 2,2 l i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w klasie.
   Zoptymalizowano poszczególne elementy silnika, aby uzyskać jego niewielkie rozmiary i małą wagę. W dalszym obniżeniu masy silnika pomogły zaawansowane technologie produkcyjne. W porównaniu z silnikiem 2.2 l i-DTEC zmniejszono grubość ścian cylindra z 9 do 8 mm, po raz pierwszy w przypadku jednostki wysokoprężnej. Dodatkowo inżynierowie zastosowali lżejsze tłoki i korbowody.

     Zmniejszone tarcie mechaniczne. 

tłok i zawory silnika 1,6l i-DTEC   Zoptymalizowano wszystkie ruchome elementy silnika, aby zredukować ich tarcie, m.in. zastosowano krótszą i węższą część prowadzącą tłoka. Przy 1500 obr./min. silnik 1.6 l i-DTEC wykazuje o około 40% niższy poziom tarcia mechanicznego niż jednostka 2.2 l i-DTEC.

   „Wszystko to przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji spalin, poprawia też reakcję silnika na dodanie lub na ujęcie gazu, co daje dużą radość z jazdy. Obniżyliśmy tarcie wewnętrzne silnika do poziomu osiąganego przez jednostki benzynowe. To wyjątkowe dokonanie.” - komentuje Tetsuya Miyake, lider projektu nowego silnika Hondy.
Earth Dreams Technology

turbosprężarka silnik i-DTEC Hondy     Inteligentny system turbodoładowania. 

   Turbosprężarka Garrett czwartej generacji zastosowana w silniku 1,6 l i-DTEC została wyposażona w kierownice spalin o zmiennej geometrii, natomiast jej prędkość obrotowa jest precyzyjnie nadzorowana przez pokładowy system elektroniczny, co minimalizuje efekt turbodziury i zapewnia optymalne połączenie wysokiej siły napędowej przy niskich i średnich obrotach oraz wysokiej dynamiki przy wysokich obrotach.

Turbosprężarka działa przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 1,5 bara.

    Wydajny system wtrysku paliwa i przepływu powietrza. 

system wtrysku paliwa   Silnik Hondy 1,6 l i-DTEC wykorzystuje system wtrysku paliwa firmy Bosch pracujący przy ciśnieniu 1800 barów. Wysokie ciśnienie paliwa oznacza, że jest ono wtryskiwane z wyższą szybkością i jednocześnie dokładniej rozpylane. Wszystko to przekłada się na stworzenie mieszanki powietrzno-paliwowej o wysokiej jakości, co z kolei poprawia wydajność i czystość spalania, a w rezultacie prowadzi do obniżenia zużycia paliwa i emisji.

   Inżynierowie Hondy podnieśli również sprawność objętościową cylindrów stosując lepszy przepływ powietrza dolotowego oraz układ zawirowywania powietrza w głowicy silnika. Umożliwia to precyzyjną kontrolę procesu spalania i redukcję gorących miejsc w komorze spalania, które zwykle generują emisję szkodliwych substancji. Ograniczenie emisji tlenków azotu NOx zapewnia innowacyjny system recyrkulacji gazów wydechowych EGR, który działa przy wysokim i niskim ciśnieniu.

 


OPINIE polskich kierowców:


„Producent podaje, że na każde 100 km nowy Civic 1,6 i-DTEC potrzebuje zaledwie 3,6 litra. Być może taki wynik jest możliwy do uzyskania, ale podczas kilkugodzinnej jazdy wolałem sprawdzić, jakie spalanie jest realne do osiągnięcia na co dzień.
I tu czekało mnie miłe zaskoczenie, bo trasa wiodąca zakorkowanymi miastami, autostradami i górskimi serpentynami dała wynik zaledwie 5 l/100 km ”
- cytujemy za onet.moto