AUTORYZOWANA STACJA OBSŁUGI AUTOWEST Sp.j. Paszkiewicz i Borowski
Foto po lewej: | |
Firma Autowest prezentuje Hondę Civic (rocznik 2013) i jej nowy silnik turbodiesel Honda Civic to samochód wyposażony w nowy silnik diesla, którego maksymalna moc wynosi 120KM, a określone przez producenta zużycie paliwa (średnio w cyklu EU) to 3,6litra / 100km Nowy diesel 1,6 litra i-DTEC to pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondę serii „Earth Dreams Technology”, której ideą jest to, żeby oprócz uzyskania dobrych parametrów ekologicznych zaoferować kierowcom jak najwięcej radości z jazdy poprzez zachowanie dynamicznych osiągów silników o znacznie większych pojemnościach. Jednostka emituje zaledwie 94 gramy dwutlenku węgla na kilometr oferując przy tym niski poziom spalania oleju napędowego i ponadprzeciętne osiągi. Wprowadzając dopiero teraz 1,6-litrowego turbodiesla, Honda mocno spóźniła się, bo najwięksi konkurenci mają podobne jednostki od dawna. Przewagą Japończyków jest jednak technologiczne zaawansowanie oraz charakterystyka nowego diesla. Jest sporo lżejszy i odznacza się mniejszymi oporami wewnętrznymi, a to powinno przełożyć się na większą trwałość i na pewno daje lepsze prowadzenie w zakrętach. Ma duży zapas mocy, jest dynamiczny ma niezłą elastyczność, dzięki czemu jazda sprawia dużo przyjemności, a wyprzedzanie wolniejszych aut jest czystą formalnością. Nowy silnik Hondy jest też bardziej „eko” tzn. jest bardziej ekologiczny i bardziej ekonomiczny, co zmniejsza ilość wizyt na stacjach benzynowych. Jego parametry i zastosowane rozwiązania techniczne przewyższają wszystkie dotychczasowe standardy. Silnik 1.6 litra i-DTEC został zaprojektowany przez Hondę specjalnie na potrzeby rynku europejskiego, aby sprostać rosnącym potrzebom klientów szukających „czystych” jednostek wysokoprężnych. Nowy diesel jest produkowany w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon (HUM) wyłącznie z przeznaczeniem na rynki Starego Kontynentu. Ma stać się ważnym ogniwem europejskiej strategii sprzedaży samochodów marki Honda. Linia produkcyjna silników w HUM może wytworzyć do 500 sztuk jednostek dziennie i będzie wykorzystywana do produkcji jednostki 1.6 litra i-DTEC, jak i silnika 2.2 litra i-DTEC. INFORMACJE NA TEMAT SILNIKA nowej Hondy Civic 1,6 litra i-DTEC : Najlżejszy silnik Diesla w klasie. Kluczem do sukcesu nowego silnika jest jego niska waga. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się zredukować masę całkowitą o 47 kilogramów względem jednostki 2,2 l i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w klasie. Zmniejszone tarcie mechaniczne. Zoptymalizowano wszystkie ruchome elementy silnika, aby zredukować ich tarcie, m.in. zastosowano krótszą i węższą część prowadzącą tłoka. Przy 1500 obr./min. silnik 1.6 l i-DTEC wykazuje o około 40% niższy poziom tarcia mechanicznego niż jednostka 2.2 l i-DTEC. „Wszystko to przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i emisji spalin, poprawia też reakcję silnika na dodanie lub na ujęcie gazu, co daje dużą radość z jazdy. Obniżyliśmy tarcie wewnętrzne silnika do poziomu osiąganego przez jednostki benzynowe. To wyjątkowe dokonanie.” - komentuje Tetsuya Miyake, lider projektu nowego silnika Hondy. Inteligentny system turbodoładowania. Turbosprężarka Garrett czwartej generacji zastosowana w silniku 1,6 l i-DTEC została wyposażona w kierownice spalin o zmiennej geometrii, natomiast jej prędkość obrotowa jest precyzyjnie nadzorowana przez pokładowy system elektroniczny, co minimalizuje efekt turbodziury i zapewnia optymalne połączenie wysokiej siły napędowej przy niskich i średnich obrotach oraz wysokiej dynamiki przy wysokich obrotach. Wydajny system wtrysku paliwa i przepływu powietrza. Silnik Hondy 1,6 l i-DTEC wykorzystuje system wtrysku paliwa firmy Bosch pracujący przy ciśnieniu 1800 barów. Wysokie ciśnienie paliwa oznacza, że jest ono wtryskiwane z wyższą szybkością i jednocześnie dokładniej rozpylane. Wszystko to przekłada się na stworzenie mieszanki powietrzno-paliwowej o wysokiej jakości, co z kolei poprawia wydajność i czystość spalania, a w rezultacie prowadzi do obniżenia zużycia paliwa i emisji. Inżynierowie Hondy podnieśli również sprawność objętościową cylindrów stosując lepszy przepływ powietrza dolotowego oraz układ zawirowywania powietrza w głowicy silnika. Umożliwia to precyzyjną kontrolę procesu spalania i redukcję gorących miejsc w komorze spalania, które zwykle generują emisję szkodliwych substancji. Ograniczenie emisji tlenków azotu NOx zapewnia innowacyjny system recyrkulacji gazów wydechowych EGR, który działa przy wysokim i niskim ciśnieniu.
| |
|