03-116 Warszawa, ul. Czarodzieja 12    tel. 22 614 05 70    pn-pt. 7-16      < Email > 


REGENERACJA CZĘŚCI MOTOCYKLOWYCH

Oferta RESURS to naprawa uszkodzonych lub zużytych części metalowych motocykli, skuterów i quadów. Regenerowane mogą być części do pojazdów współczesnych lub zabytkowych. Oferta RESURS skierowana jest do warsztatów motocyklowych i do miłośników motoryzacji w całym kraju.

Technologię naprawy dobieramy indywidualnie - zależnie od materiału, z którego wykonano część i zaleznie od typu uszkodzenia, np.: wytarcie lub zużycie powierzchni pracujących, wyszczerbienia, wgniecenia, korozja. Stosujemy różne technologie, takie jak natryskiwanie cieplne w tym natryskiwanie naddźwiękowe HVOF, napawanie laserowe, metodę tamponowania i inne  <więcej informacji>.
Firma RESURS naprawia części z metali żelaznych i nieżelaznych oraz ze stopów takich jak brąz i mosiądz.

Regeneracja części motocyklowych i części do quadów - 4 przykłady

Przy regeneracji części do motocykli zabytkowych bardzo często odtwarzamy znaczne fragmenty uszkodzonych elementów.

1. Zabytkowy motocykl Zundapp, rocznik 1934.   Uwaga: zdjęcia 2 i 3 w naturalnym rozmiarze ujawniają istotne detale!

uszkodzony rowek pod wpust czółenkowy

Zdjęcie 1 - uszkodzony rowek pod wpust czółenkowy na powierzchni stożkowej wału silnika, na której osadzone jest koło zamachowe silnika motocykla Zundapp.

odtworzony rowek wpustu czółenkowego
koło zamachowe zamontowane na zregenerowanym wale silnika

Zdjęcie 2 - powierzchnia stożkowa wału silnika po naprawie z zamontowanym klinem czółenkowym.

Zdjęcie 3 - koło zamachowe zamontowane na zregenerowanej powierzchni stożkowej wału silnika.

2. Zabytkowy motocykl BMW, wielowypust pamięta lata 60 ubiegłego wieku

wielowypust do motocykla BMW
wielowypust do motocykla BMW - powiekszenie

Zdjęcia przedstawiają regenerowany wielowypust starego motocykla BMW część w zasadzie nie do kupienia na rynku. Można ją jedynie poddać regeneracji lub wykonać nową część. Po zastosowanym przez RESURS napawaniu laserowym potrzebna jest dalsza obróbka wykańczająca, która nierzadko wykonywana jest w zakresie własnym przez Zamawiających usługę regeneracji.
Tagi: naprawa części motocyklowych, regeneracja części starych motocykli

3. Nowy quad produkcji USA, przebieg 500 km i ujawnia się wada fabryczna części. Reklamacji nie uwzględniono.

wał korbowy quada - uszkodzony
wał korbowy quada - po napawaniu laserem

Zdjęcia wału korbowego silnika do quada (prod. USA). Po przebiegu 500 km, skutkiem wadliwego wykonania części (!), obróciło się i spadło koło zębate rozrządu (zdjęcie 1 po lewej). Koło zębate rozrządu osadzono na źle spasowanym czopie wału.
Na zdjęciu 2 mamy wał z czopem po regeneracji z odpowiednio spasowanym i zamontowanym w firmie Resurs kołem zębatym.
Tagi: czterokołowce, naprawa metalowych części do quadów

4. Przykład wału korbowego dzielonego pokazuje złożoność procecu regeneracji 2 czopów łożyskowych wału.

Kolejne 2 zdjęcia z opisami przedstawiają (naprawiony w firmie RESURS) wał korbowy dzielony (składany):
1) wał po naprawie; 2) wał przygotowany do naprawy czyli uzbrojony w dorobione oprzyrządowanie niezbędne do wykonania naprawy. Dodatkowo, dzięki zastosowanej technologii natrysku cieplnego HVOF i wysokiej jakości materiału na powłokę regeneracyjną - uzyskano powierzchnie czopów o właściwościach znacznie przewyższających właściwości materiału rodzimego czopów.

Zdjęcie 1 - wał korbowy składany zabytkowego motocykla po naprawie - widoczne zregenerowane powierzchnie czopów pod łożyska.

Wykonano: regeneracja 2 czopów o średnicach 30 mm pod łożyska igiełkowe mocowane na wykorbieniach wału. Przywrócone zostały średnice nominalne czopów. Powłoka regeneracyjna jest wykonana z węglika wolframu z kobaltem (WCCo), była natryskiwana cieplnie naddźwiękowo HVOF.

Proces regeneracji czopów jest dość skomplikowany, a więc pracochłonny. Wymaga indywidualnego oprzyrządowania - dodatkowo zostało ono wykonane przez RESURS.

Zdjęcie 2 - wał korbowy składany zabytkowego motocykla uzbrojony w oprzyrządowanie do regeneracji czopów – zdjęcie zostało wykonane przed natryskiem cieplnym powłok na czopy.

Tagi: dzielony wał korbowy motocykla, czop łożyskowy wału, czopy łożyskowe.

wał korbowy składany motocykla
oprzyrządowanie do regeneracji wału korbowego składanego

1  Trzpienie stalowe z nakiełkami przyspawane do wału na czas naprawy po przeciwnej stronie naprawianych czopów w celu zapewnienia współosiowego szlifowania powłok WCCo/HVOF.

2  Aluminiowa nasadka umożliwiająca zamontowanie w uchwycie trójszczękowym kolejno obu części rozłożonego wału w celu wykonania powłok regeneracyjnych na obu czopach.

3  Blacha osłonowa - chroni powierzchnię boczną wału przed obróbką strumieniowo-ścierną i podczas natrysku HVOF obu czopów.

4  Czopy łożyskowe na wykorbieniach wału przeznaczone do regeneracji.

Firma „RESURS” zaprasza do współpracy
i poleca temat pokrewny <SAMOCHODY>