03-116 Warszawa, ul. Czarodzieja 12    tel. 22 614 05 70    pn-pt. 7-16      < Email > 


REGENERACJA CZĘŚCI SAMOCHODOWYCH

Oferta RESURS to naprawa uszkodzonych lub zużytych części metalowych pojazdów samochodowych - samochodów ciężarowych, dostawczych i aut osobowych. Regenerowane mogą być części do pojazdów współczesnych lub zabytkowych. Oferta RESURS skierowana jest do warsztatów samochodowych, do firm serwisujących floty samochodowe i do miłośników motoryzacji w całym kraju.

Technologię naprawy dobieramy indywidualnie - zależnie od materiału, z którego wykonano część i zaleznie od typu uszkodzenia, np.: wytarcie lub zużycie powierzchni pracujących, wyszczerbienia, wgniecenia, korozja. Stosujemy różne technologie, takie jak natryskiwanie cieplne w tym natryskiwanie naddźwiękowe HVOF, napawanie laserowe, metodę tamponowania i wiele innych  <więcej informacji>.
Firma RESURS naprawia części z metali żelaznych i nieżelaznych oraz ze stopów takich jak brąz i mosiądz.

Naprawa przekładni kierowniczej, regeneracja piasty koła

Typowe części samochodowe regenerowane przez firmę RESURS to przekładnie mechaniczne i piasty kół pojazdów takich jak autobusy, samochody ciężarowe, ciągniki TiR, pojazdy robocze (maszyny budowlane i rolnicze) oraz samochody dostawcze i auta osobowe, wózki widłowe.
Przedstawionymi niżej przykładami są:
- przekładnia planetarna, tu wykonano regenerację powierzchni walcowych współpracujących z obudową,
- otwór pod osadzenie łożyska w piaście koła samochodu ciężarowego.

mechanizm różnicowy
piasta koła samochodu ciężarowego

Zdjęcie 1 przedstawia zregenerowane wałki przekładni planetarnej.  Zdjęcie 2 pokazuje zregenerowany otwór pod osadzenie łożyska w piaście koła ciężarówki.
Tagi: regeneracja przekładni planetarnej, przekładnia satelitarna, naprawa części samochodowych, regeneracja otworu pod łożysko, naprawa metalowych części samochodu, regeneracja piast kół autobusów, samochodów ciężarowych i pojazdów roboczych

Naprawa wału korbowego, regeneracja zwrotnicy

W ofercie firmy RESURS są też: regeneracja wałów korbowych oraz regeneracja zwrotnic samochodowych. Tu zazwyczaj regenerowane są nadmiernie wytarte powierzchnie pracujące części. RESURS stosuje natryskiwanie cieplne powłok, a następnie szlifowanie odtworzonych powierzchni na zadany wymiar.

wały korbowe do sam. dostawczych i osobowych
czop wykorbiony wału korbowego

Zdjęcie 1 - Wały korbowe samochodów dostawczych i osobowych po regeneracji czopów.  Zdjęcie 2 - naprawiony czop wykorbiony wału korbowego.
Tagi: wał korbowy, wał wykorbiony, naprawa wału korbowego, regeneracja czopów wału korbowego, szlifowanie wału korbowego, obróbka wykorbień wału korbowego

zwrotnica autobusowa
zregenerowane zwrotnice autobusowe

Na zdjęciu 1 widoczna jest zwrotnica autobusu po regeneracji czopów pod łożyska.  Zdjęcie 2 pokazuje zregenerowane zwrotnice autobusowe i zwrotnice do samochodów ciężarowych

Regeneracja koła zębatego metodą napawania laserowego

Należało odtworzyć 6 zębów koła zębatego osadzonego na wale korbowym samochodu Suzuki.

odtworzony rowek wpustu czółenkowego
koło zamachowe zamontowane na zregenerowanym wale silnika

Zdjęcie 1 - Napawanie laserowe stopu na ukruszone zęby koła zębatego (Suzuki).

Zdjęcie 2 - Zbliżenie na zregenerowane zęby koła zębatego.


wał korbowy Suzuki

Zdjęcie 3 - Wał korbowy Suzuki po napawaniu laserowym stopu, który posłużył do odtworzenia 6 zębów na kole zębatym .

Regeneracja otworu pod osadzenie łożyska

Inne naprawy wykonywane przez RESURS dotyczą powierzchni otworu pod osadzenie łożyska w pochwie tylnego mostu. Powierzchnia otworu najpierw jest natryskiwana cieplnie, następnie uzyskana powłoka ze stali poddawana jest obróbce wykańczającej.

pochwa tylnego mostu po natryskiwaniu cieplnym
pochwa tylnego mostu po obróbce wykańczającej

Zdjęcie 1 - pochwa tylnego mostu po natryskiwaniu cieplnym powłoki.  Zdjęcie 2 - zregenerowana powierzchnia pod osadzenie łożyska

Regeneracja sprzęgła ciernego, naprawa tylnego mostu

Części i podzespoły regenerowane przez RESURS to również sprzęgła cierne i tylne mosty pojazdów samochodowych. W sprzęgłach ciernych wielopłytkowych są regenerowane brązem płytki cierne (natrysk cieplny). W tylnych mostach regenerowane są też czopy pod osadzenie łożysk.

sprzęgło cierne wielopłytkowe
tylny most

Zdjęcie 1 - zregenerowane płytki cierne sprzęgła wielopłytkowego.  Zdjęcie 2 - tylny most po obróbce czopów odtworzonych techniką natryskiwania cieplnego
Tagi: sprzęgło cierne wielopłytkowe, regeneracja płytek ciernych, regeneracja czopów tylnego mostu


obudowa mechanizmu różnicowego foto01
obudowa mechanizmu różnicowego foto02

Odtworzone zostały 2 średnice wewnętrzne obudowy mechanizmu różnicowego, w których osadzone będą łożyska wału korbowego. Zdjęcie 1. obudowa mechanizmu różnicowego autobusu Ikarus po regeneracji.  Zdjęcie 2. zregenerowana obudowa mechanizmu różnicowego - powiększenie

Firma „RESURS” zaprasza do współpracy
i poleca temat pokrewny <MOTOCYKLE>